Med vsemi vidiki kolesarstva je poganjanje pedal
tisti, kateremu se je Lance najbolj
marljivo posvečal. Učinkovito poganjanje
pedal, ta nekdaj osnovni in preprost del vožnje s kolesom, je sestavljeno iz pravilne tehnike in števila
vrtljajev ali tempa. Lance je
usmeril pozornost na svoje poganjanje pedal na prvem podaljšanem kronometru na Tour de France leta 1999.
To je bila 8. etapa v Metzu,
industrijskem mestu ob reki Mozeli v severovzhodni Franciji. Kronometer v Metzu na 56,5 km dolgi progi
z dvema vzponoma v prvi polovici in
ravninsko drugo polovico je bil precej daljši
kot otvoritveni 6,8 km dolgi kronometer na začetku Toura teden dni prej. Večina tekmovalcev je vozila v visokih prestavah s tempom okoli
70 vrtljajev na minuto. Med njimi je bil tudi svetovni prvak v kronometru Abraham Olano iz Španije.
Toda Lance je nekaj centimetrov manjši in
kakih 13 kg lažji od Olana, zato ni imel takih
mišic, da bi se lahko opiral nanje. Lance je ugotovil, da ima več koristi, če vozi v nižji prestavi s hitrejšim
tempom. Namesto da bi poganjal pedala v običajnem razponu med 70 in 90 vrtljaji
na minuto, je zvišal svoj tempo na
razpon od 100 do 115 vrtljajev na minuto.
Hitrejši tempo pomeni več dela za srce in pljuča, ne zahteva pa tolikšne mišične moči, ki je potrebna za
nižji tempo v višjih prestavah.
Toda Lance je utrjeval svoje telo prav za takšno tehniko. Lance je
dobil etapo v Metzu s povprečno hitrostjo skoraj 48 km/h. Zmagal je z velikim naskokom 58 sekund pred svojim
tekmecem Alexom Zullejem iz Švice. Zmaga v
tej etapi je na osnovni skupnega
prevoženega časa od začetka Toura Lancea s petega mesta v skupni razvrstitvi pomaknila na prvo. Tako je
oblekel rumeno majico vodilnega, ki je
potem ni več slekel do cilja v Parizu. Njegov nastop
je pokazal, da lahko kolesar vozi hitreje, če poganja shitrejšim tempom,
namesto da bi se znašal na moč, ki izviravišjih prestav.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar