četrtek, 14. februar 2013

Poganjanje pedal


Med vsemi vidiki kolesarstva je poganjanje pedal tisti, katere­mu se je Lance najbolj marljivo posvečal. Učinkovito pogan­janje pedal, ta nekdaj osnovni in preprost del vožnje s kolesom, je sestavljeno iz pravilne tehnike in števila vrtljajev ali tempa. Lance je usmeril pozornost na svoje poganjanje pedal na prvem podaljšanem kronometru na Tour de France leta 1999. To je bila 8. etapa v Metzu, industrijskem mestu ob reki Mozeli v severovzhodni Franciji. Kronometer v Metzu na 56,5 km dolgi progi z dvema vzponoma v prvi polovici in ravninsko drugo polovico je bil precej daljši kot otvoritveni 6,8 km dolgi kronometer na začetku Toura teden dni prej. Večina tekmovalcev je vozila v visokih prestavah s tempom okoli 70 vrtljajev na minuto. Med njimi je bil tudi svetov­ni prvak v kronometru Abraham Olano iz Španije. Toda Lance je nekaj centimetrov manjši in kakih 13 kg lažji od Olana, zato ni imel takih mišic, da bi se lahko opiral nanje. Lance je ugotovil, da ima več koristi, če vozi v nižji prestavi s hitrejšim tempom. Namesto da bi poganjal pedala v običajnem razponu med 70 in 90 vrtljaji na minuto, je zvišal svoj tempo na razpon od 100 do 115 vrtljajev na minuto. Hitrejši tempo pomeni več dela za srce in pljuča, ne zah­teva pa tolikšne mišične moči, ki je potrebna za nižji tempo v višjih prestavah. Toda Lance je utrjeval svoje telo prav za takšno tehniko. Lance je dobil etapo v Metzu s povprečno hitrostjo skoraj 48 km/h. Zmagal je z velikim naskokom 58 sekund pred svojim tekmecem Alexom Zullejem iz Švice. Zmaga v tej etapi je na osnovni skup­nega prevoženega časa od začetka Toura Lancea s petega mesta v skupni razvrstitvi pomaknila na prvo. Tako je oblekel rumeno majico vodilnega, ki je potem ni več slekel do cilja v Parizu. Njegov nastop je pokazal, da lahko kolesar vozi hitreje, če poganja shitrejšim tempom, namesto da bi se znašal na moč, ki izviravišjih prestav.

Ni komentarjev: